Akcja serwisowa związana z modułem EGR

by:

MOTORYZACJA

Trwa wielka akcja serwisowa koncernu BMW. W związku z pożarami samochodów marki, które wystąpiły w Korei Południowej w połowie ubiegłego roku, firma wdrożyła zapobiegawczą akcję wymiany potencjalnie wadliwych części, która może objąć nawet 1,6 miliona aut.

 

Akcja serwisowa BMW – jakie są jej przyczyny?

 

Masowe akcje serwisowe nie są zjawiskiem rzadkim w branży motoryzacyjnej. Powtarzające się awarie konkretnych modeli samochodów, ze względów bezpieczeństwa skłaniają producentów do bezpłatnej, profilaktycznej wymiany podzespołów, mogących stanowić ryzyko. Nie inaczej wygląda sytuacja niemieckiego koncernu. W 2018 roku rozpoczęła się zapobiegawcza akcja serwisowa BMW, związana z wadą systemu EGR (Exhaust Gas Recirculation – układ recyrkulacji spalin). Moduł EGR jest odpowiedzialny za obniżanie temperatury spalin, co ułatwia ich efektywne dopalanie, a w konsekwencji – obniżenie ilości wytwarzanych szkodliwych substancji. Wyciek substancji chłodzącej, obecnej w systemie EGR – glikolu, w skrajnych przypadkach może prowadzić do zapłonu silnika, a co za tym idzie, całego auta. Do takich właśnie sytuacji dochodziło w południowokoreańskich egzemplarzach. Analiza wykazała, że do awarii dochodziło z reguły w gorących, letnich miesiącach, podczas pokonywania ze znaczną prędkością długich tras, co sprzyjało zapłonowi spalin (przeczytaj więcej na: https://tvn24bis.pl/moto,99/bmw-naprawi-324-tys-samochodow-zagrozonych-pozarem-w-europie,859579.html)

 

Jakie modele są objęte akcją przywoławczą?

 

Ryzyko pożaru dotyczy samochodów BMW z silnikami diesla, produkowanych od kwietnia 2015 do września 2016 (wersja 4-cylindrowa) oraz od lipca 2012 do czerwca 2015 (wersja 6-cylindrowa).  Akcja serwisowa BMW zakłada bezpłatną wymianę niepełnowartościowych części w ramach przeglądów, do których wzywani są właściciele aut. Początkowo szacowano, że problem dotyczy ok. 100 tys. aut, z czasem jednak okazało się, że jego skala może być dużo większa. W związku z tym, postanowiono rozszerzyć akcję na inne kraje – może ona objąć nawet  1,6 mln samochodów na całym świecie. W wielu przypadkach, po przeprowadzonych kontrolach okazuje się, że system EGR jest sprawny i nie wymaga wymiany.

 

Akcje serwisowe na światową skalę dla każdej firmy są dużym obciążeniem, zarówno finansowym, jak i wizerunkowym. Jednakże dla przedsiębiorstw, cenionych za wysoką jakość produkowanych aut, takich jak BMW, oczywistą kwestią jest, że są to konieczne koszty, które należy ponieść ze względu na dobro użytkowników i opinię firmy. Marka znana ze swojej niezawodności wyciąga wnioski ze swoich błędów i wykorzystuje to doświadczenie, aby opracować rozwiązania, które przyczynią się do poprawy bezpieczeństwa w projektowanych samochodach i pozwolą uniknąć podobnych wydarzeń w przyszłości.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *