Akcja serwisowa obejmująca pojazdy BMW

by:

MOTORYZACJA

Oddział bawarskiego koncernu motoryzacyjnego BMW w Korei Południowej, po 27 przypadkach samozapłonu samochodów tej właśnie marki, wezwał do kontroli właścicieli łącznie 106 tysięcy pojazdów.

Akcja serwisowa BMW również w Europie

Władze BMW Group po przeanalizowaniu sytuacji, zadecydowały o rozszerzeniu akcji, również na teren Europy. Szacuje się, że szczegółowej kontroli zostanie poddanych około 324 tysiące aut niemieckiego producenta. W Polsce, akcji serwisowej będzie podlegać około 19 tysięcy pojazdów, w Niemczech będzie ich około 96 tysięcy. Wszyscy właściciele samochodów, w których może wystąpić usterka, zostaną poinformowani o konieczności zgłoszenia się do serwisu ASO. W przypadku wykrycia wady będzie ona usuwana a klienci na czas naprawy, o ile zajedzie taka potrzeba, mogą liczyć na auto zastępcze. Akcja serwisowa BMW dotyczy aut z wysokoprężnym silnikiem diesla. To czy nasz samochodów jest objęty akcją można sprawdzić dzwoniąc do bezpośredniego przedstawiciela BMW lub sprawdzając samodzielnie na stronie BMW.

Wadliwy moduł EGR

Sprawcą całego zamieszania jest układ recyrkulacji spalin, inaczej Exhaust Gas Recirculation (EGR). Jest on odpowiedzialny za obniżenie ilości tlenu jaka jest dostarczana do komory spalania. To wpływa na obniżenie temperatury jaka w niej panuje a także na spowolnienie procesu spalania. Nie bez znaczenia,w tym procesie, jest również obniżenie emisji tlenku azotu. W przypadku problemu w samochodach BMW mamy do czynienia z możliwością wycieku glikolu z chłodnicy EGR. Ten w połączeniu z sadzą i wysoką temperaturą jaka panuje w układzie, może powodować nadtopienia kolektora ssącego. W najgorszych przypadkach, może to doprowadzić do samozapłonu, jak miało to miejsce w autach w Korei Południowej, od których zaczęła się cała akcja serwisowa. To właśnie ten element będzie szczegółowo sprawdzany i, jeśli zajdzie potrzeba, wymieniany podczas kontroli w serwisach ASO.

Procedury w przypadku wykrycia usterki fabrycznej

Akcje serwisowe zdarzają się nawet największym producentom. W takim przypadku są oni zobowiązani do wezwania właścicieli zagrożonych aut i przeprowadzenia nieodpłatnej naprawy lub wymiany wadliwej części. Zarówno w przypadku zakupy auta na terenie kraju, jak i poza jego granicami kontrolę i ewentualną naprawę można zrobić bez problemu w autoryzowanym serwisie na terenie Polski. Sprawdź także: https://motoryzacja.wnp.pl/europejska-akcja-przywolawcza-bmw-obejmie-324-tys-samochodow,328360_1_0_0.html

Comments are closed.