Ryzyko pożaru – akcja serwisowa BMW

by:

MOTORYZACJA

Doniesienia o ryzyku samozapłonu niektórych samochodach BMW to sprawa, która wywołuje niepokój i zdenerwowanie wielu użytkowników pojazdów tej marki. Właśnie rozpoczyna się akcja serwisowa BMW, mająca na celu sprawdzenie ponad 300 tysięcy aut w samej Europie. Czy faktycznie ryzyko pożaru w samochodach BMW jest aż tak duże? I o które dokładnie modele i roczniki chodzi ?

Z silnikami diesla

Zaczęło się od pojedynczych przypadków zapalenia samochodów BMW w różnych miejscach na świecie. Pierwsze doniesienia pochodzą z Korei Południowej, która jest jednym z krajów produkujących samochody dla BMW. Na podstawie dokładnej analizy tych informacji firma rozpoczęła natychmiastowe kierowanie pojazdów na bezpłatną diagnozę w serwisach. Okazało się bowiem, auta wyprodukowane od kwietnia 2015 do września 2016 roku, napędzane silnikami wysokoprężnymi czterocylindrowymi, oraz pojazdy z silnikami sześciocylindrowymi, które zostały oddane do sprzedaży od lipca 2012 do czerwca 2015 roku, mogą posiadać wadliwie działający moduł EGR. Są to modele z serii: 3,4,5,6,7 oraz BMW X3, X4, X5 i X6. Sprawa dotyczy także BMW z serii: 1, 3, Z4, X1 (wyprodukowanych od marca 2007 roku do sierpnia 2011 roku).

Wszystkiemu winna chłodniczka

Wspomniane moduły EGR wyposażone są w chłodniczki różnego typu. Wypełniono je glikolem, który jak się okazało, może wyciekać, co przy wysokich temperaturach panujących w pracującym pojeździe stwarza ryzyko zapłonu. W związku z zaistniałą sytuacją BMW namawia wszystkich użytkowników samochodów z wymienionych roczników do jak najszybszego umówienia się na kontrolę u dealera. Akcja serwisowa BMW to sprawdzenie pojazdu i ewentualna wymiana części. Wszystko to jest bezpłatne. Producent podkreśla, iż zagrożenia, jakie niesie ze sobą podejrzenie wadliwego działania chłodniczki EGR są bardzo poważne. Chodzi bowiem o bezpieczeństwo kierowców, pasażerów i potencjalnych przechodniów. W tej sytuacji nie należy zwlekać ze zdiagnozowaniem auta. Dla uspokojenia można dodać, że dotychczasowe kontrole wykazały jednak, że większość z samochodów kierowanych do serwisu działała i działa poprawnie i nie było konieczności wymiany modułów EGR we wszystkich z nich. Sprawdzając numer nadwozia możemy zweryfikować na stronie producenta, czy nasze BMW musi zostać przebadane – więcej informacji znajdą Państwo na: https://antyweb.pl/wielka-akcja-serwisowa-bmw/

Weryfikacja każdego pojedynczego przypadku jest bardzo ważna. Cała akcja serwisowa BMW została zorganizowana tak, aby jak najszybciej wyeliminować wszelkie zagrożenia. Wiele jednak zależy od samych właścicieli samochodów. Nie ma więc co się zastanawiać — trzeba jak najszybciej umówić się na wizytę w serwisie. Często wszystko kończy się już podczas pierwszej kontroli, nawet jeśli musi zostać wymieniona chłodniczka. Jeżeli dana część jest akurat na stanie, zostaje wymieniona od razu. Bezpieczeństwo w ruchu drogowym jest sprawą niezwykle ważną, zwłaszcza w dobie ogromnego i stale rosnącego natężenia ruchu. BMW doskonale zdając sobie z tego sprawę, zmobilizowało najlepszych specjalistów do sprawnego zakończenia całej akcji.

Comments are closed.